نوشته‌هایی در دست باد

برگرفته از ذهنی فراموشکار

نوشته‌هایی در دست باد

برگرفته از ذهنی فراموشکار

نوشته‌هایی در دست باد

عکس‌ها را از آرشیو بیرون می‌کشی
تعجب می‌کنی از قدرتی که ثانیه‌ها دارند.
ثانیه‌هایی که بی تغییر رد می‌شوند
ولی
ما را با چه سرعتی تغییر می‌دهند.

نگاه می‌کنی به عکس.

یک شب خوب
با اقوام خوب
در لحظه‌های خوب

تیلیک.

لحظه‌ات ثبت می‌شود در تصویر
ولی حیف که حست را کسی ثبت نمی‌کند!

آخرین مطالب
نویسندگان

محرم

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ

و باز هم محرم..

 

باز هم گریه‌ی حسینی‌ها و نگاه بی‌احساس من.

باز هم روز پنج محرم و خواندن روضه عاشورا.

باز هم دسته و ترافیک پشت آن.

باز هم الم و دختران پراکنده دور دسته.

یا من حسینی نیستم یا شما. دوست ندارم سینه بزنم به روضه‌ای که قبول ندارم. صدای گرگ که پشت بلندگو داد می‌زند را قبول ندارم. بعضی وقتها فکر می‌کنم اگر به جای فریاد زدن با آن صدای نخراشیده‌یشان یک روایت٫ یک داستان تعریف کنند یا حتی فلسفه کربلا را بگویند شرف دارد به روضه‌هایشان.

 

حسین پنجاه تن را زمین زد...

این کجایش الگو دارد؟ کمی هم حسین را بشناسیم به جای دور بازوی حسین. کمی هم به طرز فکرش فکر کنیم.

ما بت پرست نیستیم؟ "هیئت متوصلین به ذوالجناح" ما بت پرست نیستیم؟ به اسب توصل می‌کنید؟ به اسب؟ کاری به مفاهیم معنوی ندارم اینکه حتی اسب هم وفادار بود و غیره اما ارادت داشتن با حماقت داشتن کلی فرق دارد.

ترجیح می‌دهم آن آدم بی‌دین باشم تا حسین را به خاطر الم. لباس سیاه. دختر. غذای نذری دوست داشته باشم. ترجیح می‌دهم به فلسفه اش فکر کنم تا اینکه با روضه اش گریه کنم.

 

فکر کردن انگار کار سختی شده.. همه از زیرش در می‌روند. کاری که منطقی ندارد به چه دردی می‌خورد؟

من با هیچ‌کدام از مسائل بالا مشکلی ندارم ولی اگر احترامی برای امامتان قائلید به اسم او این کار‌ها را نکنید.

 

نمی‌دانم طرز فکرتان چیست ولی فکر نکنم این‌ها رسم عذاداری باشد. فقط همین.

  • هئورو. [ هَ ئور وَ ]

نظرات  (۱)

ببخشید؟! میتونم ببپرسم شما از کجا میتونید بگید این مردم به اصل عاشورا پی نبردند؟
از کجا همچین حرفی میزنید که مردم "امام" حسین رو نشناخته اند؟
از کجا می تونید بگید بدون توجه عزاداری میکنن؟!

 قصد توهین ندارم ولی فک می کنم که حداقل، تعدادی از مردم هم امام حسین رو شناختن هم برای ایشون عزاداری میکنن
 همچین آدم هایی هستند و تعدادشون کم نیست اون دسته از مردم که شما راجع بشون گفتید رو یا من ندیدم یا وجود ندارن!
پاسخ:
خب اول از همه من که حس نکردم توهین کردی که عذر خواهی می‌کنی.

و دقیقا نمی‌دونم به ملت ناشناسی که نه عقیدشون رو می‌دونم و نه طرز فکر و الگوی اخلاقیشون رو چی باید بگم. ولی یه چیزایی به صورت کلی وجود دارد. دقت کنید  من هیچ جا نگفتم همه٫ بله درسته همیشه استثنائات وجود داشتن ولی به طور کل نوشته شده متن. بسته به این داره که چشمامون رو ببندیم یا نه..
الان چند نفر می‌دونن امام حسین چرا مرد؟ خیلی‌ها این کار رو نوعی خودکشی یا غرور می‌دونن. یا جاهای دیگه‌ی داستان که ایراداتی گرفته میشه. از فلسفه عاشورا تاسوعا که بگذریم می‌رسم به حرف‌های قدیم.. دختربازی٫ هیئت یعنی غذاش و هنوز علم کشی و تمثیل‌های اماما و روضه‌هایی که بعضیاشون صحت نداره. دعواهای میون دسته‌ها. کل کل ها و خیلی چیزهای دیگه.

قبول دارم همه گیر نیست ولی هست و من هر وقت می‌رم بیرون به کرات می‌بینم. رسم‌های غلطی که درست شده و هست.

من شخصا با اینکه دسته‌ها خیابون‌ها رو می‌بندم هم مشکل دارم.. توی موقعیت مرگ و زندگی گیر نکنید حرفم قابل درک نیست ولی خب به هر حال شما عقاید خودت و افراد دور و بر خودت رو داری که شاید درستکارن یا شاید تو چشمات رو بستی و من هم آدمهای دور خودم رو دارم که یا بدکارن یا من بدبینم و گیر الکی میدم.

+ مرسی از نظرت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">